barnkalas

Alla inlägg under januari 2016

Av Goodies - 14 januari 2016 09:35

    


Att ha ett tema på barnkalaset är ofta en kul idé! Barnen brukar gilla att klä ut sig och låta fantasin flöda och det är kul att planera aktiviteter, dukning och mat tillsammans med födelsedagsbarnet - allt inspirerat av ett roligt tema. Det gör också kalaset mer minnesvärt både för den lilla värden / värdinnan och för gästerna. Man minns att när jag hade 4-årskalas hade jag piratkalas, när jag hade 5-årskalas hade jag prinsesskalas, när jag hade 6-årskalas hade jag mysteriekalas osv...  Populära barnkalasteman är tex prinsessor, pirater, djur eller superhjältar. Ett pirattema på barnkalaset är perfekt till något av de första kalasen, det är enkelt att klä ut sig till och passar lika bra till flickor och pojkar.

En hel massa tips på tema till barnkalas hittar du här>>

Vill man ha en aktivitet / lek som verkligen "gör" temakalaset utan att själv behöva lägga ner allt för mycket tid kan man botanisera bland alla grapevines färdiga skattjakter - för det finns nästan ingen roligare kalaslek än just en skattjakt! Hos grapevine.nu finns skattjakter som passar just för en hel massa olika kalasteman. Från pirater och djungel till detektiv, isprinsesstema eller superhjältar! Skattjakterna finns för ålderskategorierna 4-6 år och för 7-10 år med lite olika svårighetsnivå på gåtor och utmaningar.

Här hittar du massvis med färdiga skattjakter för olika barnkalasteman>>

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards